Temat:


Personalizacja wydruków sposobem na zwiększenie sprzedaży

Data ostatniej modyfikacji: 25.09.2023 r.

Personalizacja wydruków cyfrowych

Wiele produktów poligraficznych takich jak ulotki, katalogi, foldery czy etykiety samoprzylepne produkuje się w dziesiątkach tysięcy, są one anonimowe i masowo rozdawane potencjalnym klientom. Produkty takie jak najbardziej spełniają swoją rolę i są chętnie zamawiane szczególnie w wysokonakładowym druku offsetowym. Ich cena jednostkowa jest stosunkowo niska i dzięki temu można dotrzeć do jak największej ilości odbiorców. Co jednak jeżeli chcemy aby nasze materiały trafiały do odbiorców w sposób bardziej celowany.

 

Wydruki personalizowane – co to takiego?

Skuteczniejszą formą reklamy i dotarcia do klientów są druki skierowane personalnie do konkretnej osoby. Są to produkty z reguły niskonakładowe, przeznaczone dla konkretnych odbiorców, już wstępnie wyselekcjonowanych, jako potencjalni klienci. Dlatego produkty takie mają procentowo większą skuteczność aniżeli materiały informacyjne rozdawane masowo. W rezultacie mniejszym nakładem środków możemy osiągnąć lepsze cele sprzedażowe. Dodatkowo informujemy klienta, że nie jest dla nas anonimową osobą, lecz znanym nam personalnie człowiekiem. Ma to wpływ na pozytywny odbiór marki i utrwala relacje z klientem. Odzew z tak kierowanej kampanii potrafi być nawet kilkadziesiąt razy większy!

 

Personalizacja wydruków cyfrowych

Druk cyfrowy materiałów reklamowych daje najlepszą możliwość personalizacji materiałów poligraficznych. Bez problemu drukując na przykład 50 katalogów można na każdej okładce zawrzeć elementy personalizujące dosłownie każdy egzemplarz! Nie chodzi tu tylko imię i nazwisko osoby, do której kierowany będzie katalog, ale również inne elementy sprawiające, że odbiorca będzie miał poczucie, że ten właśnie katalog kierowany jest specjalnie do niego i dla niego został wydrukowany. Przyczyni się to docelowo do lepszej i mocniejszej relacji biznesowej z klientem, a materiał reklamowy znacznie rzadziej ląduje w koszu! 

Co zatem zamawia się najczęściej, pragnąc znacząco zwiększyć skuteczność swojej kampanii:

- etykiety samoprzylepne z personalizacją (podobną kampanię robił swego czasu producent kremu Nutella);

- certyfikaty personalizowane (często zamawiane przez firmy szkoleniowe i jednostki edukacyjne);

- vouchery personalizowane (służą zwykle jako przedpłacona karta podarunkowa);

- zaproszenia (np. weselne);

- personalizowane kalendarze trójdzielne (produkt któy przez równe 12 miesięcy przypomina klientowi o naszej marce!);

- oznakowanie logistyczne - umożliwia trwałe (w postacji naklejek samoprzylepnych z personalizacją) lub mniej trwałe (np. etykiety magnetyczne) oznakowanie np. regałów magazynowych.

 

 

Jak przygotować zmienne dane w personalizacji?

Najlepszym sposobem na szybki i sprawny wydruk seryjny jest przygotowanie pliku PDF zawierającego wszystkie wariacje danego zbioru danych (jeżeli mamy 50 odbiorców, to należy w takiej sytuacji przygotować w 1 pliku PDF 50 podstron personalizowanej okładki).

Drugim sposobem jest przygotowanie 1 pliku okładki z pozostawionym miejscem na personalizację. Wraz z takim plikiem dostarczyć należy do drukarni również plik excel, w którym zamieścimy wszystkie wariacje. Drukarnia połączy wszystko razem i wyślę jedną przykładową stronę do akceptacji. 

 

 

FAQ:

Co to jest personalizacja?
Personalizacja to zamieszenie na danym produkcie informacji wskazujących, że produkt ten przeznaczony jest dla konkretnej osoby. Może to być imię i nazwisko, ale również inne informacje związane z docelowym odbiorcą. Zabieg taki znacząco zwiększa sprzedaż reklamowanego produktu.

Druk cyfrowy czy offsetowy – co wybrać przy personalizacji?
Druk offsetowy z założenia jest drukiem wysokonakładowym, dlatego w tej technologii nie wykonuje się personalizacji. Do produkcji materiałów personalizowanych wykorzystuje się druk cyfrowy.

Czy personalizować można tylko wydruki?
Poza wydrukami bardzo szeroką gamą produktów, które można poddać personalizacji są na przykład gadżety reklamowe.


↵   Powrót do listy artykułów